قوانین مهاجرت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
قوانین مهاجرت
نوشته شده در پنج شنبه 27 تير 1398
بازدید : 27
نویسنده : admin

 

فراهم بودن و وجود داشتن شرایط استخدام و بکارگیری افراد غیر بومی یک عامل جذب کننده و یکی از عوامل دیگر مهاجرت به حساب خواهد آمد. عوامل طبیعی مانند سیل، زلزله، سونامی، آتش سوزی های عظیم نیز می‌تواند جریان مهاجرت را افزایش دهد. کشورهای که از اقتصاد ضعیفی برخوردار هستند و فقر بر جامعه حاکم است امر مهاجرت را شدت می بخشند. مهاجرت می تواند جنبه های دیگری هم داشته باشد مانند مهاجران بازنشسته ثروتمند به کشورهای با هزینه‌ های پایین و با شرایط آب و هوای بهتر و مناسب تر که این نوع مهاجرت نیز نوع جدیدی از مهاجرت بین‌المللی تلقی می شود.

از عوامل دیگر مهاجرت شامل تعقیب (مسائل مذهبی یا موارد دیگر) ارعاب، سوء استفاده، زورگویی، نژاد پرستی و قتل‌ عام بخاطر افراط گرایی گروه هایی مانند داعش که علل اصلی مهاجرت شهروندان بعضی از کشورها شده است. گاهی براساس روابطی که بین اشخاص و روابط فی‌ مابین آنها وجود دارد نظیر رفتن پیش خانواده و یا ازدواج با یک شهروند کشور دیگر می تواند علت مهاجرت اشخاص باشد. این گونه مهاجرت‌ها بخاطر دلایل شخصی است.

موانع موجود در قوانین مهاجرت
همیشه موانع مهاجرت بحث مسائل قانونی نیست بلکه مواردی از قبیل خانواده، شبکه حمایتی، دوستان و فرهنگ که مواردی طبیعی و خیلی نیرومند هستند مانع مهاجرت افراد می باشند. با قصد مهاجرت یا ترک کشور باید از خیلی چیزها که به آنها دلبستگی و علاقه دارند، بگذرند. یکسری از افرادی که عزم خود را برای مهاجرت جزم کرده اند دارایی‌ های خود را زیر قیمت به فروش رسانده و به پول نقد تبدیل می کنند که می توان گفت که روندی اشتباه می باشد که نباید از آن چشم پوشی کرد.

قوانین مهاجرت 
مزایای موجود در قوانین مهاجرت
مهاجرت می تواند به نفع کشورهایی که پایه اقتصادی ضعیفی دارند، باشد. کشورهایی که نیروی کار مازاد دارند و تقاضا برای کارکردن زیاد است، می توانند نیروهای مازاد خود را به کشورهای که به نیروی کار نیاز دارند بفرستند و از این راه می تواند باعث ارز آوری و منجر شدن به کسب مهارت و آموزش نیز باشد. در کشورهایی مثل کانادا که نرخ تولد در آن کاهش یافته است مزایای مهاجرت به وضوح قابل مشاهده است.

حقوق مهاجرین
مهاجرت کردن یک حق فردی است که فرد آزادانه می تواند در داخل مرزهای یک کشور با رعایت قوانین مهاجرت تردد نماید و سکونت داشته باشد. وقتی بحث مهاجرت می شود هیچ یک از کشورها آزادی کامل را به افراد برای رفت ‌و آمد و کوچ کردن نمی‌ دهند. مطابق ماده ۱۳ اعلامیه بین‌ المللی حقوق بشر هیچ شهروندی نباید مانعی در رابطه با ترک کردن کشور خود داشته باشند. فرصتهای استفاده از مهاجرت به افرادی که تحصیلات عالی، تحصیل در کانادا، تحصیل در ایتالیا، تحصیل در آلمان و … دارند یا متخصص در یک کار هستند یا به افرادی که ثروتمند می باشند و توانایی و تمکن مالی جهت سرمایه گزاری را دارند داده می شود.

افرادی که امتیازات کمتری دارند نسبت به این افراد عموما به صورت غیر قانونی اقدام به مهاجرت می نمایند. این افراد شامل توده افراد فقیر در کشورهای کم درآمد می‌ باشند که از شرایط مناسب برخوردار نیستند. در انتها قید می کنیم که مهاجرت به دو صورت است. مهاجرت کوتاه مدت و مهاجرت قطعی و بلند مدت.

منبع:emigrationplus





مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: